Erasmus+ projekto vizitas į Ispaniją

Įgyvendindami programos Erasmus+ finansuojamą  projektą “A lesson in sustainability: Make your school greener and yourself too“ („Tvarumo pamokos: tu ir tavo mokykla, tapkite ekologiški”), 5 mūsų gimnazijos mokiniai su   lydinčiomis mokytojomis Daiva Bernatavičiene ir Danuta Jepifanova vasario 12-18 dienomis dalyvavo partnerystės mainų vizite Ispanijoje, Malagos IES Pablo Picasso mokykloje  ir kartu su mokyklomis projekto partnerėmis –  Daniel Theysohn IGS (Waldfishbach-Burgalben, Vokietija),  IIS L. da Vinci-Nitti (Potenza, Italija), Geniko Lykeio Paralias (Patrai, Graikija) – toliau bendradarbiavo, stiprino draugystę ir vystė tvarumo idėjas.
Pirmąją vizito dieną atvykome į IES Pablo Picasso mokyklą, kurioje susitikome su Erasmus+ projekto dalyviais. Žaidėme įvairius susipažinimo žaidimus, klausėmės ir žiūrėjome mokinių šalių ir mokyklų pristatymų. Po to Ispanijos mokiniai aprodė  savo mokyklą ir pavaišino tradiciniais ispaniškais  patiekalais. Po pietų keliavome Malagos senamiesčiu, klausėmės gido pasakojimų ir atlikome įvairias su klimato kaita susijusias užduotis.
Antrają dieną važiavome į „baltajį kaimą”  Canéte la Real, kuris yra pietų Ispanijoje, 100 kilometrų nuo Malagos. Visi baltai nudažyti kaimelio namai paliko nepamirštamą švaros ir harmonijos įspūdį. Pasigrožėję kalnų ir miesto vaizdais, kaimo keliuku pėsti keliavome sodinti medžių – taip prisidėjome prie miškų nykimo problemos sprendimo. Užkopėme į kalną ant kurio stovi įspūdinga Hins Qannit pilis, kuri buvo pradėta statyti IX amžiuje. Šioje pilyje apžiūrėjome daug įvairių eksponatų, siekiančių romėnų laikus.
Jau įpusėjus mūsų išvykai, pusdienį praleidome Viduržemio jūros paplūdimyje, kur mus pasitiko dvi savanorės iš kitų šalių. Pagrindinė šios  dienos tema buvo gamtos apsauga. Vykome į Malagos paplūdimį  žinodami, kad važiuojame ne maudytis, o švarinti pakrantę. Mūsų grupė pasižymėjo dideliu darbštumu bei noru rinkti šiukšles ir taip padėti išsaugoti gamtą. Tarp akmenų radome ne tik plastikiniu butelių, bet ir kamuolį ir netgi sofos pagalvę.
Baigę darbą visi pietavome restorane prie pat jūros, vaišinomės tradiciniais ispanų virtuvės valgiais, pagamintais iš žuvies ir šviežių jūros gėrybių. Visi laimingi grįžome į viešbutį, pilni pačių geriausių įspūdžių.
Ketvirtąją kelionės dieną praleidome viename iš gražiausių ir garsiausių Ispanijos miestų, Kordoboje. Šis miestas – vienas populiariausių ir keliautojus viliojančių Ispanijoje, o jo senamiestis, įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą. Aplankėmė žymiausias miesto vietas: Mezquita mečetę (tai trečia pagal dydį mečetė pasaulyje, dar unikali tuo, kad joje kartu yra  krikščionių katedra), senamiestį, Romos tiltą. Laisvu laiku mokiniai galėjo ištyrinėti šio nuostabaus miesto vietas savarankiškai, paragauti tradicinių patiekalų, nusipirkti suvenyrų. Visi likome sužavėti ir nustebinti šio įspūdingo miesto grožio ir atmosferos.
Paskutiniąją vizito dieną pristatėme savo sukurtas pateiktis, plakatus ir logotipus apie nagrinėtų klimato problemų priežastis, pasekmes ir sprendimo būdus. Vėliau mokėmės šokti tradicinį ispanų šokį flamenko. Aktų salėje vyko Ispanijos mokinių atsisveikinimo koncertas, kurio pabaigoje visi projekto dalyviai ir mokytojai buvo pakviesti šokio. Šventei pasibaigus, apibendrinome  savaitės projektinio darbo rezultatus, įsivertinome veiklą, gavome prizų. Po projekto diplomų įteikimo šiltai atsisveikinome su savo naujaisiais draugais.
Vizitas Ispanijoje mums paliko neišdildomų įspūdžių, suteikė puikių emocijų ir neįkainojamos patirties – patobulinome anglų kalbos bei komandinio darbo įgūdžius, užmezgėme naujų pažinčių, įgijome žinių apie Ispanijos tradicijas ir kultūrą, mokėmės bendradarbiauti, būti draugiški