Pagalbos mokiniui specialistų darbo ypatumai

Visuomenės sveikatos specialistė pristatė darbo rezultatus už 2022 m: sveikatinimo veiklos metodinių konsultacijų mokytojams, mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) teikimas bei metodinės ir informacinės medžiagos mokinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais kaupimas; informacijos sveikatos išsaugojimo bei stiprinimo klausimais teikimas ir šios informacijos sklaida (mokyklos stenduose, renginiuose, viktorinose ir pan.) mokyklos bendruomenei; mokyklos sveikatinimo projektų (programų) rengimo inicijavimas ir dalyvavimas juos įgyvendinant; pagalba mokiniams ugdant sveikos gyvensenos ir asmens higienos įgūdžius; dalyvavimas organizuojant mokinių maitinimo priežiūrą, skatinant sveiką mitybą bei sveikos mitybos įgūdžių formavimą ir kt.

Logopedė pristatymo pradžioje susirinkusiems pedagogams pateikė praktinę užduotį, kurios metu buvo atkreiptas dėmesys, kad vaiko ugdymas priklauso nuo visų ugdymo proceso dalyvių. Taip pat pristatė mokslo metų pradžioje atliktą vaikų kalbos ir kalbėjimo įvertinimą bei trumpai paaiškino apie gimnazijoje nustatytus kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus.

Susirinkimo metu logopedė kalbėjo apie logopedo darbo veiklą gimnazijoje. Logopedo darbas vyksta individualiai, pogrupiuose ir grupėse. Lavinama vaikų smulkioji motorika, mokoma taisyklingo kvėpavimo, ugdomas foneminis ir girdimasis suvokimas. Lavinami pažintiniai gebėjimai, pasyvus ir aktyvus žodynas, gramatika.

Socialinė pedagogė pristatė tyrimo ,,Mokinių savijauta gimnazijoje“ analizę, kuriame dalyvavo 6-8, IG-IVG klasių mokiniai. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kaip mokiniai jaučiasi gimnazijoje. Anonimine anketa buvo siekiama sužinoti pagalbos gimnazijoje poreikį, mokinių saugumą, kaip mokiniams sekasi bendrauti su bendraklasiais. Taip pat, kaip pavyksta mokytis ugdomų dalykų, kiek laiko skiria namų darbams. Siekiama sužinoti mokinių požiūrį į gimnaziją, išgirsti jų pasiūlymus, poreikius. Pristačius gautus duomenis vyko susirinkimo dalyvių diskusija – kaip galima būtų pasiekti geresnių rezultatų ugdyme ir gimnazijoje.

Psichologė pristatė savo atliekamo darbo rezultatus už 2022 m. Psichologės darbo  tikslas yra stiprinti vaikų psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, prevencinėmis priemonėmis skatinti saugios ir palankios ugdymuisi aplinkos mokykloje kūrimą, padėti vaikams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, aktyviai bendradarbiaujant su tėvais, mokytojais, draugais.

Psichologė 2022 m. atliko psichologinius vaikų vertinimus, mokytojų, tėvų konsultacijas, dirbo individualiai ir grupėse, skaitė pranešimus, dalyvavo iniciatyvose ir kt.